fbpx

Ruokavalio jo itsessään on monipuolinen ja aterioissa valmiina monia vaihtoehtoja.
Valmennuksen tueksi on myös kehitetty korvauslista, josta on mahdollista korvata
ruoka-aineita ja saada vaihtelua entisestään ruokavalioon.

Olit sitten aloittelija, harrastelija tai kokenut treenaja, valmennus sopii sinulle. Sinun on mahdollista viedä tavoitteellinen treenaaminen aina fysiikkalavoille asti Project Same Goal valmennuksessa. Olipa tavoitteesi mikä tahansa niin ohjelmat on suunniteltu niin, että ne huomioivat erilaisten ihmisten tarpeet ja mahdollisuuksien mukaan voit henkilökohtaistaa ohjelmia lisämaksusta valmentajien kanssa.

Se ei ole ongelma, koska valmennus pyörii ympäri vuoden, ja yritän opettaa tästä
elämäntapaa ihmisille. Lomareissut ja sairastelut kun ovat osa elämää! En halua, että
valmennusta ajatellaan jaksona jonka aikana siihen panostetaan kaikki, ja kun
valmennus päättyy, niin tekeminen loppuu. Jos ajatellaan tekemistä vuositasolla, lomareissut ja sairastelut ovat niin pieni osa kokonaisuutta, että ne eivät valmennukseen vaikuta jos muuten tekeminen ja asenne on kunnossa.

Valmennus päivittyy koko ajan ruokavalion ja treeniohjelmien osalta riippuen
valmennusjaksosta. Tähän on vaikea antaa yhtä oikeaa vastausta, koska
valmennuksessa on monenlaisia ruokavalioita ja treeniohjelmia. Aina muutokset eivät
välttämättä ole suuria, mutta sellaisia että ne tukevat kehitystä ja pitävät homman
mielenkiintoisena. Valmennuksessa päivityksiä tulee tasaisesti.

Jokainen sairaus on tapauskohtainen, ja ensisijaisesti edetään aina hoitavan lääkärin
ohjeilla. Yleisesti liikunta ja terveellinen ruokavalio edesauttavat hyvinvointia ja
terveyttä, sekä auttavat myös saavuttamaan paremman hoitovasteen sairaudelle.
Joissakin tapauksissa voi olla tarpeen henkilökohtaistaa valmennusta, jolloin voidaan
ottaa mahdolliset tapauskohtaiset rajoitteet tarkemmin huomioon. Vastaavissa
tapauksissa ota yhteyttä valmentajaan (Marko), ja keskustellaan tilanteestasi.
Esimerkiksi otettu kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole este valmennukselle.

Valmennus on ympärivuotinen ja PSG valmennusten välissä on aina Rebuild
jaksot. Rebuild jaksossa pyritään siihen että kovalla työllä hankitut tulokset
pysyvät ja toki kehittyisit entisestään! Ruokavalioon tulee ohjeistus miten saat
painon pidettyä kurissa vaikka söisit ruokavaliosta ohi tai homma menisi välillä
juhlimiseksi. Sekään ei tietenkään ole poissuljettua, jos ohjelmia haluaa
noudattaa 100% ja hyvä niin! Kuitenkin tarkoitus on että Rebuild jakson aikana
rakennetaan keho taas uuteen jaksoon, ja tästä syystä valmennuksen nimi on
REBUILD.

Tämä kysymys on aina valmennuksen alussa monella mielessä. Valitset dieetin
ruokavalion, jos haluat polttaa rasvaa ja kehosi on siinä tilassa että se kestää dietin.
Jos olet ollut pitkän aikaa jo dietillä ennen valmennusta niin sun tulee miettiä onko
järkevää aloittaa taas uutta diettiä, vai pitäisikö antaa kropalle lepoa ja aloittaa tämä
jakso massa uokavaliolla.

Massaruokavaliota moni pelkää sen nimen takia. Se on kuitenkin kaikkea muuta kuin lihomista.
Jos olet tyytyväinen kehoosi siltä osin että et tarvitse rasvanpolttoa, niin valitset
massa vaihtoehdon. Massa ruokavalion olen suunnitellut niin että kehon koostumus
muuttuu, mutta kuitenkin lihaksille on tarpeeksi rakennusainetta. Me ollaan kaikki
yksilöitä, mutta massaruokavalion tarkoitus ei ole lihottaa vaan turvata lihaksien
maksimaalinen kasvu yhtään rasvaa kerryttämättä. Jos jokin tässä asiassa
mietityttää niin valmentajan tapaamisen avulla voidaan valmennuksen edetessä
katsoa kuntoa ja muokata ohjeita jos se on tarpeen.

PSG valmennus kehittyy koko ajan ja tarjoaa asiakkaalle monipuolista ja parasta
mahdollista valmennusta. Seuraava valmennus on siis taas entistä kehittyneempi ja monipuolisempi
versio edellisestä.

Yli 15 vuotias voi osallistua valmennukseen vanhempien suostumuksella. Laita siis rohkeasti
asiasta viestiä info@samegoal.fi ja saat lisäohjeet miten toimitaan.

Valmennus sopii kaikille tasosta riippumatta. Vaihtoehtoja on paljon miten valmennus
on mahdollista toteuttaa. Valmennuksessa ei ole salipakkoa, joten pelkän ruokavalion
ja aerobisten noudattaminen riittää varmasti alkuun jos saliharjoittelu mietityttää.
Suosittelen ottamaan kuitenkin saliharjoittelun osaksi valmennusta heti kun
mahdollista.

Verkkokaupassa on laajat maksutavat. Voit maksaa valmennuksen halutessasi
osamaksulla kun valitset sen maksutavaksi verkkokaupassa. Smartum,
ePassi/Sporttipassi, Edenred ja Tyky -maksuvaihtoehdot ovat mahdollisia. Jos maksat
paperisilla liikuntaseteleillä niin laita viestiä info@samegoal.fi ja saat lisätietoa
asiasta.

Valmennuksen ruokavalioita ei ole suoraan rakennettu laktoosittomiksi /
gluteenittomiksi. Valinnanvaraa ruoka-aineille löytyy jo valmiiksi vaihtoehtoisista
aterioista, ja vielä runsaammin korvauslistasta. Eli jos gluteeni tai laktoosi on
ongelmana, niitä pystytään karttamaan omilla valinnoilla: esim. Vehnäpasta
korvataan riisillä tai gluteenittomalla pastalla. Raejuuston voi ostaa laktoosittomana,
tai raejuuston voi korvata jollain muulla proteiinin lähteellä (kts. korvauslista).
Laktoositon ja gluteeniton ruokavalio ei ole este valmennukselle.

Tämä aihe jakaa paljon mielipiteitä. SG-valmennuksesta ollaan pyritty luomaan
mahdollisen helposti toteutettava ja tehokas valmennus.
Valtaosalle työssä ja koulussa käyvistä aamulenkit on helpompi suorittaa vähemmän
täydellä vatsalla, eli lihaksia ylläpitävän aminohappodrinkin voimin. Tällöin valmennettavien ei tarvitse
herätä normaalia aikaisemmin syömään aamupalaa, jotta ruoansulatuselimistö ehtisi
prosessoida nautitun ravinnon vähemmän häiritsevään muotoon aerobisen kannalta.
Tämä toteutus mahdollistaa mm. Paremmat yöunet ja paremman ruokahalun, sillä
monella ei ole nälkä heti aamusta.

Valmennuksessa ei voi käyttää omia ruokavalioita, vaan joko SG valmennuksen
valmista ruokavaliota, tai sitten erityisruokavaliota, joka on räätälöity lisämaksusta
valmennettavalle. Räätälöintiin voimme hyödyntää aiemmin käytettyä ruokavaliota
valmennuksen ulkopuolelta, jos voimme osoittamaan sen tarpeen ja hyödyt
tukemaan tavoitteita. SG valmennuksen ruokavaliot eivät ole VHH- tai ketotyyppisiä.

On. Valmennuksen ruokavaliot sisältävät mm. Lihaa, kananmunia ja maitotuotteita
aterioilla, joita valmennettava pystyy itse korvauslistan avulla korvaamaan
kasvisvaihtoehtoihin. Jos haluat toimivan valmiin vegaaniruokavalion, se onnistuu
parhaiten lisämaksusta luotavan erityisruokavalion kautta. Marko hoitaa
erityisruokavaliot: Marko@SameGoal.fi.