fbpx

Usein kysyttyä

VOINKO KORVATA RUOKA-AINE X:N RUOKA-AINE Y:LLÄ?

Ruokavalio jo itsessään on monipuolinen ja aterioissa valmiina monia vaihtoehtoja. Valmennuksen tueksi on myös kehitetty korvauslista, josta on mahdollista korvata ruoka-aineita ja saada vaihtelua entisestään ruokavalioon.

KENELLE VALMENNUS SOPII ?

Olit sitten aloittelija, harrastelija tai kokenut treenaja, valmennus sopii sinulle. Sinun on mahdollista viedä tavoitteellinen treenaaminen aina fysiikkalavoille asti Same Goal Training valmennuksissa. Olipa tavoitteesi mikä tahansa niin ohjelmat on suunniteltu niin, että ne huomioivat erilaisten ihmisten tarpeet ja mahdollisuuksien mukaan voit henkilökohtaistaa ohjelmia lisämaksusta valmentajien kanssa.

MITÄ JOS VALMENNUKSEN AJALLE SATTUU LOMAREISSU TAI SAIRASTUN?

Se ei ole ongelma, koska valmennuksia pyörii ympäri vuoden, ja yritän opettaa tästä elämäntapaa ihmisille. Lomareissut ja sairastelut kun ovat osa elämää! En halua, että valmennuksia ajatellaan jaksoina jonka aikana panostetaan kaikki, ja kun valmennus päättyy, niin tekeminen loppuu. Jos ajatellaan tekemistä vuositasolla, lomareissut ja sairastelut ovat niin pieni osa kokonaisuutta, että ne eivät valmennukseen vaikuta jos muuten tekeminen ja asenne on kunnossa.

KUINKA USEIN RUOKAVALIOT JA TREENIMETODIT VAIHTUVAT?

Valmennukset päivittyvät koko ajan ruokavalion ja treeniohjelmien osalta riippuen valmennusjaksosta. Tähän on vaikea antaa yhtä oikeaa vastausta, koska valmennuksissa on monenlaisia ruokavalioita ja treeniohjelmia. Aina muutokset eivät välttämättä ole suuria, mutta sellaisia että ne tukevat kehitystä ja pitävät homman mielenkiintoisena. Valmennuksesissa päivityksiä tulee tasaisesti.

TUOKO ERILAISET SAIRAUDET MUKANAAN RAJOITUKSIA? ESIM KILPPARIN VAJAATOIMINTA TMS?

Jokainen sairaus on tapauskohtainen, ja ensisijaisesti edetään aina hoitavan lääkärin ohjeilla. Yleisesti liikunta ja terveellinen ruokavalio edesauttavat hyvinvointia ja terveyttä, sekä auttavat myös saavuttamaan paremman hoitovasteen sairaudelle. Joissakin tapauksissa voi olla tarpeen henkilökohtaistaa valmennusta, jolloin voidaan ottaa mahdolliset tapauskohtaiset rajoitteet tarkemmin huomioon. Vastaavissa tapauksissa ota yhteyttä valmentajaan (Marko), ja keskustellaan tilanteestasi. Esimerkiksi otettu kilpirauhasen vajaatoiminta ei ole este valmennukselle.

KUINKA YLLÄPIDÄN SAAVUTETTUJA TULOKSIA VALMENNUKSEN JÄLKEEN?

Valmennuksessa on mahdollista olla ympäri vuoden.

Niin ruoka kuin treeniohjelmat ovat tarkkaan suunniteltu tukemaan edellistä sekä tulevia jaksoja. Yksi tärkeimpiä asioita on saada pidettyä kovalla työllä tehdyt tulokset sekä että niissä mennään koko ajan eteenpäin. Kukaan ei halua palata takaisin lähtöruutuun. Ei kukaan! Se kun on henkisesti todella raskasta aloittaa aina alusta.

KUMMAN VALITSEN, DIETTI VAI MASSA?

Tämä kysymys on aina valmennuksen alussa monella mielessä. Valitset dieetin ruokavalion, jos haluat polttaa rasvaa ja kehosi on siinä tilassa että se kestää dietin. Jos olet ollut pitkän aikaa jo dietillä ennen valmennusta niin sun tulee miettiä onko järkevää aloittaa taas uutta diettiä, vai pitäisikö antaa kropalle lepoa ja aloittaa tämä jakso massa ruokavaliolla.

Massaruokavaliota moni pelkää sen nimen takia. Se on kuitenkin kaikkea muuta kuin lihomista. Jos olet tyytyväinen kehoosi siltä osin että et tarvitse rasvanpolttoa, niin valitset
massa vaihtoehdon. Massa ruokavalio on suunniteltu niin että kehon koostumus muuttuu, mutta kuitenkin lihaksille on tarpeeksi rakennusainetta. Me ollaan kaikki yksilöitä, mutta massaruokavalion tarkoitus ei ole lihottaa vaan turvata lihaksien maksimaalinen kasvu yhtään rasvaa kerryttämättä. Jos jokin tässä asiassa mietityttää niin valmentajan tapaamisen avulla voidaan valmennuksen edetessä katsoa kuntoa ja muokata ohjeita jos se on tarpeen.

KUINKA VALMENNUS EROAA AIKAISEMMISTA VALMENNUKSISTA?

Same Goal Training valmennukset kehittyvät koko ajan ja tarjoavat asiakkaalle monipuolista ja parasta mahdollista valmennusta. Seuraava valmennus on siis taas entistä kehittyneempi ja monipuolisempi versio edellisestä.

VOIKO ALAIKÄINEN OSALLISTUA VALMENNUKSEEN?

Yli 15 vuotias voi osallistua valmennukseen vanhempien suostumuksella. Laita siis rohkeasti asiasta viestiä info@samegoal.fi ja saat lisäohjeet miten toimitaan.

SOPIIKO VALMENNUS RUNSAAMMIN YLIPAINOISELLE VAI PITÄÄKÖ OLLA JO HYVÄ LÄHTÖKUNTO?

Valmennuksien myynti teksteissä on mainittu minkä tasoiselle valmennukset sopivat. Lähtökohtaisesti meiltä löytyy valmennuksia kaiken tasoisille.

Jos asiasta on kysyttävää niin kysy rohkeasti sähköpostilla matias@samegoal.fi

VOIKO VALMENNUKSEN MAKSAA OSISSA TAI LIIKUNTASETELEILLÄ?

Verkkokaupassa on laajat maksutavat. Voit maksaa valmennuksen halutessasi osamaksulla kun valitset sen maksutavaksi verkkokaupassa. Smartum, ePassi/Sporttipassi, Eazybreak, Edenred ja Tyky -maksuvaihtoehdot ovat mahdollisia. Jos maksat paperisilla liikuntaseteleillä niin laita viestiä info@samegoal.fi ja saat lisätietoa asiasta.

SAAKO VALMENNUKSEN RUOKAVALION LAKTOOSITTOMANA, GLUTEENITTOMANA JNE.?

Valmennuksen ruokavalioita ei ole suoraan rakennettu laktoosittomiksi / gluteenittomiksi. Valinnanvaraa ruoka-aineille löytyy jo valmiiksi vaihtoehtoisista aterioista, ja vielä runsaammin korvauslistasta. Eli jos gluteeni tai laktoosi on ongelmana, niitä pystytään karttamaan omilla valinnoilla: esim. Vehnäpasta korvataan riisillä tai gluteenittomalla pastalla. Raejuuston voi ostaa laktoosittomana, tai raejuuston voi korvata jollain muulla proteiinin lähteellä (kts. korvauslista). Laktoositon ja gluteeniton ruokavalio ei ole este valmennukselle.

PITÄÄKÖ AAMULENKKI TEHDÄ TYHJÄLLÄ VATSALLA?

Tämä aihe jakaa paljon mielipiteitä. Valmennuksista ollaan pyritty luomaan mahdollisen helposti toteutettava ja tehokas. Valtaosalle työssä ja koulussa käyvistä aamulenkit on helpompi suorittaa vähemmän täydellä vatsalla, eli lihaksia ylläpitävän aminohappodrinkin voimin. Tällöin valmennettavien ei tarvitse herätä normaalia aikaisemmin syömään aamupalaa, jotta ruoansulatuselimistö ehtisi prosessoida nautitun ravinnon vähemmän häiritsevään muotoon aerobisen kannalta. Tämä toteutus mahdollistaa mm. paremmat yöunet ja paremman ruokahalun, sillä monella ei ole nälkä heti aamusta.

KUINKA VALMENNUKSESSA ON HUOMIOITU JOS ON JO VALMIIKSI RUOKAVALIOLLA ESIM. KETOGEENISELLÄ?

Valmennuksissa ei voi käyttää omia ruokavalioita, vaan joko valmennuksen valmista ruokavaliota, tai sitten erityisruokavaliota, joka on räätälöity lisämaksusta valmennettavalle. Räätälöintiin voimme hyödyntää aiemmin käytettyä ruokavaliota valmennuksen ulkopuolelta, jos voimme osoittamaan sen tarpeen ja hyödyt tukemaan tavoitteita. Valmennuksien ruokavaliot eivät ole VHH- tai ketotyyppisiä.